Saturday, February 26, 2011

hari yang malang bagi ku,,,

assalamualaikum n hye guys,,hope u oll epy di ari minngu ,,ermmm,,dengan tajuk yg aku tulis kt ats tu opkos la aku nk bercerita bende sedih yang melanda diri aku,,hukhukhuk,,the whole day mmg sgt malang,,.ceritanya begini,,ari yang aku maksudkan ni adalah ari kamis lepas, ktorg 1 group telah memenangi RM60 voucher Starbucks so kami decide tuk g tebus voucher tu,,minum punya la minum,,hirup bkn main lagi,,excited n teruja minum air mahal kan,,lepas lepak2 kt ctu n nk g smbung buat keje,,perghhh,,kepala ni berdenyut bukan main lg,,nk tumbang rasenye,,yela,,coklat die terlampau pekat, n dis is a first time aku minum kt Starbucks,,bukan aku sorg yang pening2 lalat tu,,dak2 ni pun same gak,,alahai,,cute nye nk pening2 ni,,huhuhuh..

kejadian ke-2,,after lepaking kt Starbucks,,kawan aku ajak g beli coat n kemeja hijau tuk ari isnin ni,,so aku ikut je sebab da xde keje,,so tempat pertama yg ktorg tuju adalah Semua House,,cari punye cari xde pun baju ijau n coat..so decide nk g jusco sebab kat sane banyak pilihan,,pikir punye pikir kawan aku ckp kt wangsa maju ade jusco,,so ktorg nk g sne naik star n change lrt kt masjid jamek,,otw nk g star ujan da otw nk turun so ktorg dengan speed yg sgt laju cpt2 la ke star..dah smpai masjid jamek,,tren da ade so kwn aku pecut la nk masuk tp aku x sempat nk masuk pintu da tutup,,so tertinggal la aku terkial2 kt situ,,alangkahhhh cdeynye,

Kejadian 3: aku da smpai wangsa maju,,hujan bukan main lebat lagi,,kilat sambar menyambar,,dengan tawakal kami redah je ujan tu,,mmg aku xdpt nk cete la mcmane perasaan aku bile redah ujan lebat tu,,payung kecik jerk pastu share 2 org,,mmg xpat nk diselamatkan la,,baju belakang ktorg da basah kuyup da,,kasut jgn cete la,,berlimpah2 air kt dlm tu,,kwn aku die try coat dengan baju die yg basah tu,,bile die cabut coat tu,,nmpk kesan coat tu basah,,sabo je lah,,da abis soping ktorg decide nk balik,,tpkt  luar ujan still lebat tp ktorg nk pakai redah jugak,,xde mase nk tgu smpai reda,,mgkin esoknye pun xserik2,,tgh dok sedap jalan tetiba petir mcm nk menyambar payung ktorg,.dengan pantasnya aku patah balik masuk ke dalam,,huh,,nasib baik x terjadi bende2 yang x di ingini,,klu x naya kami,,huhu, ,

Kejadian 4: da selamat smpai kt lrt dengan basah kuyup n kasut dipenuhi ngn air,,pastu tgu tren smpai n pkai masuk je,,rp2nye ktorg tsalah naik tren,,adoiiii,,,muka cnfident giler tgu tren kt ctu alih2 salah plak,,patut r org xde pun,,pelik gak xde yg nk g kl,,huhuhuhu,,tergelak sakan r bile memikirkannya,,hahhaha,,bermacam2 dugaan ari tu,,

Kejadian 5: ni nak otw balik kajang,,aku nek tren kt bank negara,,so kne jln skit merentasi jalan TAR n sogo,,ntah mcmne bile aku nk seberang jalan tetiba "debok' bunyi smthing kt kepale aku,,pastu aku raba atas tudung aku,,aduhaiii,,,ade taik burung lak,,what a bad day la dat day,,apesal la malang sangat nasib aku ari tu,,sedih, lawak sume ade la,,dugaan,,

2 comments:

Cik Bucken said...

hahahahhaha ari tu akan ku ingat sampai bile2 wehhhh..jom dtg sunway!!!

fIEda DiDa said...

jommmm,,,
tgu elaun ahhhh.,.