Monday, August 30, 2010

Raya,,

hari ni genap la 20 hari kite berpuase..x lama lagi da nak raya,,hati aku x de secebis perasaan pn nak beraya, beli baju raya o wat open house ke,,xde perasaan lgsg nak buat sume2 tu.erm,,,tahun ni genap la 2 tahun beraya tanpa ayah aku,,dia pergi meninggalkan aku yg amat2 memerlukan dia,,terkapai2 aku keseorangan,,dulu aku ada dia,,ape2 masalah aku cete kat dia dan dia dapat menyelesaikan masalah aku,,kini,,x lagi,,klu aku ada masalah..hanya aku yang akan memikirkan masalah tu..aku perlukan dia,,amat memerlukan dia,,tapi aku redha dengan ketentuan illahi,,aku terima dengan hati yg terbuka..aku akan sentiasa mendoakan kesejahteraan arwah dan semoga roh arwah ditempatkan di tempat org2 yang beriman..AMIN...

Setelah pemergian arwah,, raya yang akan disambut sume jadi hambar, sunyi,,xdapat dengar senda gurauan dia ,,baju raya pun x mampu nk beli da,,aku hanya pakai mana yang ada je,,sume tu da xpenting,,yang penting bg aku adalah g menziarahi kubur arwah dan sedekah kan surah yassin untuk arwah,,

macamana sekali pun aku akan bekerja keras untuk menampung hidup keluarga aku..aku xnak tgk diorg susah da,,moga aku akan membalas jasa kedua mak ayah aku,,aku nak tengok mak aku hanya bersenang lenang kt rumah je,,bia aku je yang kua mencari rezeki,,dia x reti erti penat,,setiap masa hanya memikirkan kerja dan kerja dan kerja,,biala sakit mcmne pun,,dia tetap akan bekerja mencari rezeki untuk anak2,,aku cdey melihat dia,,biasenya orang berumur macam dia da duduk umah ,,tapi dia bekerja lagi,,tido 3 jam sehari,,walaupun kakak aku da desak dia untuk duk umah je tapi dia xnk,,dia nk keje,,dia ckp klu bkn dia yang kerja sape yang nak menampung anak2 makan,btul jgk ape yg dia ckp.,,xde sape yang tanggung ktorg anak beranak melainkan dia,,sayu ati aku melihat dia,,aku berjanji untuk diri aku untuk membalas jasa dia,,membalas apa yang dia da lakukan untuk anak dia,,aku akan buat dia senang dan x tersepit dalam masalah ini lagi. mudah2an,,AMIN..

No comments: